Doteraz sme boli zvyknutí, že sociálne siete a obsah, ktorý na internete sprostredkovávajú, k nám prichádza úplne zadarmo. Je to pre nás štandard, ktorý nám pripadne normálny. Ale nemusí to tak zostať navždy. Spoločnosti, ktoré tieto siete prevádzkujú, v nich samozrejme vidia možnosť, ako zarobiť ešte viac. A zdá sa, že to nie je nemožné. Z výskumov totiž vyplýva, že väčšina užívateľov týchto sietí by za nich bola ochotná aj platiť.
Rast príjmov
Dnes tieto siete zarábajú na reklame a rozhodne si neprídu na malé peniaze. Je však potenciál vyťažiť z toho ešte viac. Najmä mladšia generácia sa stavia k možnosti za obsah platiť pomerne otvorene. A najviac zárobkový by bol asi videoportál YouTube. Podľa prieskumu by až 72 percent jeho používateľov bolo ochotných platiť za jeho používanie zhruba štyri doláre mesačne. To nie je veľa, ale keď zvážime, koľko ľudí túto platformu využíva, sú to vlastne obrovské peniaze. Za YouTubem nasleduje aplikácia Google Mapy, za ktorú by 78 percent ľudí mesačne vydalo približne 3,5 dolára. Asi 79 percent ľudí by sa nezdráhalo zaplatiť si aj za služby aplikácie Google Drive.
Facebook už toľko neťahá
Zaujímavé je, že za najpopulárnejšiu sociálnu sieť Facebook by zaplatilo len 64 percent používateľov, čo je najmenší podiel zo všetkých opýtaných. Snáď za to môžu aj škandály, ktoré túto platformu v posledných rokoch sprevádzajú, aj to, že ťahá skôr staršie generácie ľudí. Okolo 89 percent užívateľov by bolo tiež ochotných zaplatiť za aplikáciu WhatsApp, ale nechceli by platiť viac ako dva doláre mesačne.
Mladí platí viac
Z prieskumu okrem iného vyplynulo, že za aplikácie Google Mapy, Facebook a Pinterest by ženy boli ochotné zaplatiť asi o pätinu viac ako muži. A pokiaľ ide o generáciu mladých narodených po roku 2000, tí by zase nemali problém zaplatiť za Instagram až o 78 percent viac ako generácie ich rodičov. Z prieskumu tiež vyplynulo, koľko by si jednotlivé platformy mohli zarobiť. YouTube by si takto mohol polepšiť až o dvadsaťnásobok svojho súčasného zárobku, čo už rozhodne nie je zanedbateľné číslo.