Niektorí ľudia home office vítajú, pre iných je však malou nočnou morou. Najmä pre komunikatívne a extrovertné jedince nie je príjemné byť uzavretý doma a s kolegami komunikovať iba online. Takáto virtuálna komunikácia je navyše o poznanie menej efektívna ako osobné stretnutie, najmä pokiaľ ide o tímovú schôdzku alebo poradu. Mnoho nadriadených potom príliš nerešpektuje klasickú pracovnú dobu a má dojem, že ich podriadení majú z domova pracovať pokiaľ možno neustále. Aby vám dlhodobá práca z domu nenarušila osobný život, je dobré dodržiavať tieto odporúčania.
Ach, tá prekrastinácia
Zatiaľ čo pri práci v zamestnaní nemáme čas ani priestor prechádzať naše obľúbené webové stránky alebo si písať s priateľmi na Facebooku či WhatsAppe, pri práci z domu nad nami nikto nebdí. Štatistiky ukazujú, že ľudia síce môžu byť doma podobne výkonní ako v kancelárii, mnohí z nich však prekrastinujú. V dôsledku toho potom pochopiteľne nestíhajú stanovené termíny, a tak pracujú aj po večeroch a po nociach.
Aby sa vám to nestávalo, mali by ste:
- Zakázať si používať nepracovné komunikačné kanály. Pokiaľ to nepôjde inak, pokojne softvérovo – existujú aplikácie, ktoré vám dočasne zablokujú prístup k vašim sociálnym sieťam.
- Pracovať na zadanej úlohe, kým ju nedokončíte, alebo kým nedosiahnete stanovenú métu. Krátku pauzu si môžete dať až potom.
- Dať vedieť deťom, rodinným príslušníkom a priateľom, že v určitom čase jednoducho nie ste k dispozícii. Úplne rovnako, ako keď ste v kancelárii.
Nájdite si svoj rituál
Aby sa vám práca z domu neplietla do osobného života, je dobré nájsť si nejaký drobný rituál, ktorým obe časti dňa oddelíte. Niektorí ľudia si pred začiatkom a po konci pracovného času zaobídu blok, iní začínajú a zakončujú pracovný deň šálkou čaju či kávy. Konkrétny rituál je na vás, malo by však platiť, že pred ním a po ňom púšťate prácu z hlavy.