Elektromobil Mercedes – Benz Vision EQXX je jednoducho unikát

Vedeli ste, že koncepčný elektromobil Mercedes-Benz Vision EQXX zaznamenal výnimočný rekord? Trasu z predmestia Stuttgartu po oblasť Francúzskej riviéry dlhú 1008 km dokázal absolvovať na jedno nabitie pri priemernej rýchlosti 88 km/h.

Spoločnosť Mercedes so svojimi poprednými predstaviteľmi začala nahlas uvažovať o inovatívnej štúdii elektromobilu s dojazdom nad 1000 km už pred dvoma rokmi. Neskôr sa z týchto úvah zrodil spomínaný model Vision EQXX. Diaľkovú jazdu, ktorá sa začala v chladnejšom daždivom počasí absolvoval personál organizácie spolu s nezávislým expertom z certifikačného úradu TÜV Süd.

Nízka spotreba, skvelá hmotnosť i kvalitný materiál

Pokiaľ sa zameriame na hodnotu nabitia pri dojazde, ten udával hodnotu asi 15 %, čo predstavuje zostávajúci dojazd 140 km pri rekordne nízkej priemernej spotrebe 8,7 kWh/100 km. Nízka úroveň aerodynamického koeficientu cd 0,17 zabezpečila, že vietor na aute sa prakticky nemal za čo uchytiť. A tiež zmenšený rozchod na zadných kolesách aj malá čelná plocha 2,12 m² sa podpísali na výslednej skvelej spotrebe. Model Vision EQXX vás osloví aj svojimi pneumatikami so super nízkym valivým odporom 4,7. Automobilka Mercedes ich vypracovala so spoločnosťou Bridgestone iba pre tento model. Pri hmotnosti vozidla 1754 kg a jeho konštrukcii sa prihliadalo na každý jeden gram. Použlii sa pri nej nielen pôvodné materiály, ale aj moderné bionické štruktúry s výborným pomerom výkonu a hmotnosti.

Obdivuhodný je použitý udržateľný kompozitný materiál zložený z vlákien uhlíka a cukru, ktorý bol použitý pri výrobe vrchnej časti batérie. Spomeňme ešte zadnú podlahu BIONEQXXTM spracovanú liatím hliníka. Prínosom je, že extrémne ťažkú zostavu navzájom spojených dielov nahradil ľahký konštrukčný materiál z kovu, čo viedlo k úspore hmotnosti o pozoruhodných 20 %. Prispel k tomu i špeciálny elektrický podvozok z hliníkovými brzdnými kotúčmi a ľahkým rámom F1. A v neposlednom rade sa na pozitívnych výsledkoch podieľal aj akumulátor vyvinutý iba pre typ Vision EQXX s kapacitou 100 kWh.

Neuveriteľne efektívne nabitie solárnou energiou

Zaujímavosťou je, že tento tátoš je schopný sa dobiť pomocou pevnej solárnej strechy bez nabíjacej stanice. Navigačnému systému totiž dodáva energiu 117 solárnych článkov napojených na 12-voltovú batériu. Všetky hodnoty sú snímané palubným počítačom. Solárny posilňovač je zárukou zvýšenia dojazdu počas jedného nabitia približne o 2 %. Pri ceste s dĺžkou 1500 km to predstavuje vynikajúcich 37 kilometrov. Veľmi kladne hodnotíme i to, že elektrickú pohonnú jednotku tvorí kombinácia elektromotora, prevodovky a výkonnostnej elektroniky. Bola navrhnutá a vyrobená spoločnosťou HPP spolu s odborníkmi na F1 s maximálnym výkonom 180 kW.

Redakcia

Redakcia

Redakcia mužského magazínu TOPMUŽ.SK pripravuje atraktívne články pre moderných mužov. Pokiaľ by ste mali záujem do magazínu prispieť svojim článkom, kontaktujte redakciu. Kontaktný formulár môžete využiť aj v prípade záujmu o inzerciu v našom magazíne.