V súčasnosti investuje do modernizácie firmy až 83% podnikateľských subjektov a firiem v Česku. To sú určite dobré správy predovšetkým pre spotrebiteľov, ktorí ocenia určite aj rastúcu konkurenciu na trhu. Ale iba 41 % podnikov zároveň investuje do digitalizácie. A to aj napriek tomu, že to môže byť jedna z najefektívnejších ciest, ako znížiť marketingovú záťaž a zvýšiť aj svoju konkurencieschopnosť.
Využitie technológií na maximum
Čo si vlastne pod digitalizáciou firiem predstaviť? Môžu to byť napríklad webové stránky prispôsobené pre mobilný telefón, e-shop či rôzne formy online propagácie. To môžu byť prvé kroky na ceste k digitalizovanému obchodu. Zďaleka to ale nie je všetko, existuje mnoho ďalších možností, ako digitalizáciu skutočne využiť na maximum.
Pokročilejšie metódy
Hudbou budúcnosti je zatiaľ pre väčšinu českých firiem treba taká in-store analytika, ktorá vie zmapovať a posúdiť správanie zákazníka priamo na predajni. Vďaka šikovne umiestneným senzorom snímajúcim spotrebiteľov predajca vie, ktoré časti obchodu sú najexponovanejšie, kam zákazníci naopak málokedy zablúdia a kde strávia najviac času prezeraním alebo skúšaním tovaru. Tieto dáta možno potom múdro využiť napríklad na to, aké oznámenie v ktorej časti obchodu zákazníci uvidia na digitálnych plochách.
Nákupy na e-shopoch budú rásť
Na rastúci záujem o e-shopy reaguje tzv. omnichannel prístup. Teda prepojenie všetkých komunikačných kanálov tak, aby všetky informácie pre zákazníka boli cielené a aktuálne a zákazník si mohol vybrať preňho najlepší spôsob nákupu. Hovorí sa napríklad o možnosti vytvorenia virtuálneho košíka po vyfotení tovaru na predajni. V neposlednom rade sa digitalizácia sústredí aj na bezpečnosť dát. Ide nielen o zabezpečenie firmy, ale predovšetkým zákazníkov a ich osobných aj platobných údajov. Úniky informácií sú totiž stále veľký problém, na ktorý musia reagovať aj samotní obchodníci, aby svojim zákazníkom ponúkali bezpečné spôsoby nákupu.