Pokiaľ ste ešte nikdy nenakupovali na nejakom zľavovom portáli, ste úplne out. Dnes je tento spôsob predaja produktov, služieb aj zážitkov jedným z najvyťaženejších na slovenskom trhu. Ako je možné, že na zľavových portáloch zaobstaráte množstvo vecí s obrovskou zľavou? Všetko to funguje na jednoduchom princípe skupinovej zľavy – akonáhle sa nájde niekoľko sto až tisíc záujemcov o tú istú vec, môže cena dramaticky klesnúť.
Zľavy tiahnu
Zľavové weby pritom nie sú na svetovom trhu žiadnou novinkou, už predtým sa presadili v Amerike. U nás patrí k najznámejším Zlavomat.sk, ktorý ale veľmi rýchlo získal desiatky konkurentov. Je to obojstranne výhodný obchod – ľudia nakúpia lacnejšie a predajcovia či poskytovatelia služieb sa ľahko zviditeľnia.
Oplatí sa to vôbec?
Ako to, že je zľavových portálov toľko? To je to tak výhodný biznis? Na prvý pohľad to tak úplne nevyzerá. Na portáli sa ponúka služba napríklad s 50% zľavou, ale obchodník z nej v skutočnosti často nedostane ani polovicu, pretože určitá časť putuje samozrejme aj prevádzkovateľovi portálu – a často to je aj 50 alebo viac percent.
Český obchodník teda z predaného produktu či služby na portáli získa v priemere, získa 20 až 30% z bežnej ceny. Logicky na tom teda nemôže zarobiť. Je to ale pre neho účinná forma propagácie a získa tým nových zákazníkov – je to teda vlastne investícia do reklamy.
Vedú reštaurácie a zážitky
A čo patrí medzi najpopulárnejšie zľavové nákupy? Veľmi často sa v ponuke vyskytujú ponuky reštaurácií a rôznych služieb, či už relaxačných, ubytovacích alebo zážitkových. Predpokladá sa, že takýto zákazník sa potom vráti a bude míňať ďalšie peniaze, alebo aspoň v rámci služby využije niečo navyše, za čo si už zaplatí štandardnú cenu.
Existujú ale aj zľavové portály orientované iba na hmotný tovar. Je však pravda, že tieto weby nebývajú tak populárne, a to aj preto, že takýto tovar býva často z Číny, je nekvalitný a pochybný.