Aprilia Tuareg 660 zdolá aj ten najnáročnejší terén

Pýtate sa ako tento skvost zo sveta motoriek vyzerá? Výrobcovia vám dávajú možnosť vybrať si hneď z troch farebných kombinácií – červeno- čiernej Martian Red, žlto- čiernej Acid Golg a bielo- modrej s červenými prvkami Indaco Tagelmust, za ktorú sa ale priplatíte. V príplatku je zahrnutý pôsobivý nápis Tuareg na boku nádrže a motorka vyzerá akoby sa práve chystala na prestížne preteky. Je to vďaka jej robustnej konštrukcii i nádrži a vysoko umiestnenému kolmému čelu. Aprilia Tuareg 660 bol navrhnutý tak, že spojil v sebe dva doposiaľ nezlučiteľné svety, a to jednovalcové enduro bajky a adventure motocykle. 

Úzke pohodlné sedadlo a prístrojový štít

Ak sa zameriame na polohu jazdca, je pochopiteľné zamerať sa hlavne na sedadlo. Tuareg 660 ho má úzke, rovné a dlhé pre lepšie posúvanie vpred a vzad. Je skutočne veľmi pohodlné a namontované vo výške 86 cm. K celkovo príjemnému posedu prispievajú aj stúpačky, pri ktorých máte kolená prirodzene skrčené a tiež riadidlá zabezpečujúce vzpriamene a naširoko držané paže. Stroj je určený prevažne do terénu než na klasické cesty a tomu je prispôsobený aj plexištít, ktorý nie je nastaviteľný s minimálnou zárukou ochrany. Počas náročnej jazdy v kopcovitom teréne a skokoch ba mohlo dôjsť k uvoľneniu aretácie.

Teraz si trochu viac špecifikujeme prístrojový štít a ovládacie komponenty. Vľavo na rukoväti objavíte nielen štandardné ovládače, ale i ovládanie tempomatu a štvoro tlačidiel, ktoré vám umožnia pohyb v menu elektroniky, informačného systému a systému konektivity motocykla. Napravo je situované tlačidlo určené na zmenu režimu. A čo je obdivuhodné, plne digitálny farebný prístrojový panel budete mať pekne na očiach kvôli jeho dostatočne vysokej polohe. Je dokonca schopný úžasne meniť svetelné efekty podľa intenzity svetla vonku.

Brilantný výkon motora pri vysokých otáčkach

Pokiaľ ide o motor, predstavuje ho dvojvalec so zdvihovým objemom 659 cm3 so schopnosťou vyvinúť 70 Nm resp. 59 kW. zúžená stavba Tuaregu 660 má značný význam pri jazde ne ceste a menší sklon motora podporuje zníženie momentu pre zlepšenie agility v náročných zákrutách a celkovo zvyšuje dobré ovládanie stroja. Pod motorom je chránený kovový šusplech aj miesto výfuku. Kľukové čapy sú posunuté o 270 stupňov, čoho výsledkom sú slabé vibrácie, hoci ich pri stúpaní s vyššími otáčkami môžete pociťovať. Zvuk motora je skôr drsný, ale zato pri vyšších otáčkach od 3000 a viac jeho výkonnosť excelentne rastie. Pri 4500 otáčkach za minútu máte podľa výrobcu až 85 % maxima krútiaceho momentu.

Prvotriedne elektronické vybavenie

Aprilia Tuareg 660 je špičkovo vybavená elektronickými technológiami a systémom APRC (Aprilia Performance Ride Control). Ten v sebe zahŕňa 4 režimy jazdenia, a to Urban určený na každodennú jazdu s ABS na kolesá, Offroad na špeciálnu jazdu terénom s minimálnou úrovňou brzdy motora, Expolre s mohutnejšími reakciami motora a Individual so zaujímavou možnosťou nastavenia svojich parametrov daných systémov. Ide o mapovanie motora AEM s totožným maximálnou výkonnosťou, motorovej brzdy AEB s trojúrovňovou silou, o o trakčnú kontrolu ATC (Aprilia Traction Control) so štyrmi stupňami zásahu aj tým nulovým.

Mimoriadne tuhý podvozok

Táto časť bude zameraná na podvozok, ktorý je pre Apriliu Tuareg 660 najväčšou pýchou. Predné USD tlmiče s priemerom klzákov 43 mm a zdvihom 240 mm sú plne nastaviteľné. Rovnako sa to týka i zadných kolies. Dlhé zadné  výkyvné rameno pripevnené v ráme aj motore podporuje trakciu a tuhosť v kompresii aj odskoku sa mení pomocou zadného tlmiča. Podvozok celkovo znamenite zdoláva nerovnosti, k čomu mu dopomáha 18-palcové koleso s ráfikmi a plášťami Pirelli Scorpion 90/90 – 21. Zadnú časť tvorí jeden kotúč s priemerom 260 mm s dvojpiestikovým brzdičom a prednú dva kotúče s priemerom 300 mm a štvorpiestikové brzdiče. Pokiaľ ide o brzdnú silu, dávkuje sa výborne. Kvalitu tejto motorky spoznáte akonáhle prejdete z asfaltovej cesty do komplikovaného a nerovného terénu.

Redakcia

Redakcia

Redakcia mužského magazínu TOPMUŽ.SK pripravuje atraktívne články pre moderných mužov. Pokiaľ by ste mali záujem do magazínu prispieť svojim článkom, kontaktujte redakciu. Kontaktný formulár môžete využiť aj v prípade záujmu o inzerciu v našom magazíne.